Bulgária 2013 – 2. rész – Plovdiv

A hegyekben töltött nap után Plovdiv, a második legnagyobb bolgár város határában lévő szállodában aludtunk. Olcsó volt, tiszta, modern és reggelit is kaptunk. A reggeli elfogyasztása után a belvárosba mentünk. Egész könnyen odataláltunk és sikerült leparkolnunk az autót. Az óvárosi résszel kezdtünk. A macskaköves utcákon sétálgattunk a régi épületek között. Minden második épület múzeum, vagy kiállító terem. DSC06740DSC06749IMG_5450DSC06758DSC06764DSC06766DSC06772

Az óvárosi rész másik végében pedig a római korból megmaradt 6000 főt befogadni képes szabadtéri színház. Időnként még ma is használják.

DSC06806DSC06813DSC06821

Az óvárosi rész után a modernebb sétálóutcához értünk. Itt a sorakoztak a kávézók,  éttermek és a szokásos világmárkák üzletei.

A sétálóutca végében pedig ismét egy újabb kor lenyomatát találtuk. Egy hatalmas betonos téren egy érdekes szökőkút.

Közvetlenül e mellett a tér mellett már egy sokkal barátságosabb parkot találtunk. Egy csomó helyi  történelmi alak szobrával, kisebb nagyobb szökőkutakkal, és tébláboló macskákkal. Az egész városban mindenhol egy csomó macska volt. Alapvetően nem zavarták őket az emberek, de itt a parkban ez egyiküket rendesen felzavarta egy sétáltatott kutya a fára.

Az autóhoz vissza felé menet találtunk még egy nagy mecsetet, de ide bemenni már nem volt időnk.

Délután egy viszonylag hosszabb szakasz autózás következett, immáron egészen a tengerig. Plovdivtól Burgaszig végig autópálya vezet. Egyes szakaszai elég rossz állapotban vannak, de van olyan új kb 50 km-es szakasz, ami még egyik térképünkön sem szerepelt. Na ez hibátlan volt.

Este 7 körül értünk a Sozopolba.  Itt egy apartmanházban szálltunk meg. Tartozik az apartmanhoz egy tök jó kilátás, az udvaron medence. Vacsora után már csak ezt a medencét próbáltuk ki.

Másnap egész napot a parton töltöttük. A víz tiszta, a hőmérsékletére sem lehet panasz. Mivel az apartmanunk a város szélén van, a közeli strand sem a legforgalmasabb, így túl nagy tömegre sem panaszkodhatunk.

A szállásról csak egy apróság, az internet hiányzik, ezért késett ez a post, és ezért kellett egy étteremben foglalnunk a következő isztambuli szállást. De az előtt ma még itt a tengerparti városokban nézünk szét.

Kategória: Utazás
Címke: , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Ha kérdésed, véleményed van, ki vele!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )