Délkelet-Ázsia – 5. rész – Bangkoktól-Krabi-ig, Thaiföld

Bangkokban aludtunk egy gyorsat a kisebbik reptér közelében. Reggel 8-ra a szállodához hozták a bérelt autónkat. Az eredetileg kért autó helyett egy kicsit kisebb, de jobban felszerelt példányt kaptunk. Ebben még épp kényelmesen elfértünk a csomagjainkkal. A szállodától végig a gyorsforgalmi úton haladva hagytuk el Bangkokot, így nem találkoztunk a tüntetésekkel.

Az első célpontunk a Khao Wang barlang volt. Itt már a felszínen a parkolóban egy csomó pofátlan majom fogadott. Erőszakosak voltak, nem túl jó fejek.

A barlangba viszont tökéletes időzítéssel érkeztünk. Pár perc várakozás után a magasan álló nap fénye épp a Buddha szobor arcát világította meg.

DSC10426DSC10437DSC10438DSC10458

Néhány kilométerrel délebbre egy partszakaszon vízben álló hatalmas szobrokat találtunk (Water Figure Park Puek Tian). Itt a parton főleg helyiek voltak leginkább az árnyékba húzódva, fehér embert csak elvétve láttunk. A helyiek nem szeretnek napozni. Az összes kozmetikumuk fehérítős.

Délután az eddig  megszokotthoz képest nagyon korán megérkeztünk a szállodába (bár nem túl könnyen találtuk meg azt). Sötétedés előtt még volt időnk egy kis medencézésre. A szálloda nagyon családias volt, rajtunk kívül nem volt más vendég. A helyiek nagyon aranyosak és segítőkészek voltak.

Másnap reggeli után ismét egy barlang, a Phraya Nakhon barlang volta célpont. Ezt nem lehet teljesen megközelíteni autóval. Vagy hajóval kell megkerülni egy hegyet, vagy át kell mászni azon, hogy eljuthassunk arra a partszakaszra, ahonnan fel lehet mászni a barlanghoz. Mi a mászást választottuk. A mászás teljesen nem úszható meg a hajós út választása esetén sem. A kilátás miatt talán még jobb is volt a hegyen gyalog átkelés.

A csak gyalog vagy hajóval megközelíthető partszakasz valószerűtlenül jól néz ki. A homoknak tűnő borítás igazából kagyló, korall és csigaház törmelék, alig néhány ember, és kristálytiszta víz.

Innen továbbmászva a barlanghoz érve sajnos nem volt olyan szerencsénk,  mint előző nap. Mire felértünk a fénycsóva már elhagyta a barlangban álló oltár szerű építményt, de azért így is lenyűgöző volt a látvány.

Délután kb 500 km út várt ránk nem túl jó minőségű, de általában 2×2 sávos gyorsforgalmi utakon. A bal oldali közlekedés már sokkal jobban ment mint tavaly. Szinte már nem is furcsa. Végül már jócskán sötétben 10 órakörül találtuk meg a következő szállásunkat a Khao Sok Nemzeti Parkban.

A szálloda udvara illeszkedett a Nemzeti Park dzsungeles jellegéhez.

Másnap a délelőttöt a dzsungelben való túrázással töltöttük. Itt rengeteg túraútvonal, és egyéb lehetőség lenne eltölteni az időt, de nekünk sajnos csak egy fél napunk volt erre. Ide mindenképp érdemes akár több időre is eljönni.

DSC10625DSC10637DSC10653

Mivel a csapatunk 2 tagja másnap már haza utazott, és hogy ne maradjanak ők sem teljesen tengerparti élmény nélkül a délutánt már a parton töltöttük. Teljesen véletlenül sikerült egy nagyszerű partszakaszt találnunk, ahol szinte csak mi voltunk.

Sötétedés után folytattuk utunkat Phuket-re, ahol a reptéri szállodában aludtunk, hogy a haza utazók hajnalban már viszonylag kényelmesen tudjanak kimenni a reptérre.

Mi Krabi felé folytattuk az utat. Az ottani élményekről a következő részben.

Reklámok
Kategória: Utazás
Címke:
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Ha kérdésed, véleményed van, ki vele!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )